Včera jsem zase dělal čistku na Facebooku – odstranil jsem stránky, které dlouhodobě přeskakuju, odhlásil jsem se ze skupin, které momentálně nepotřebuju a přestal sledovat pár lidí, které už nečtu.
Mám ale takový nepříjemný pocit, že čím méně odebírám obsah, tím víc přibývají reklamy. Spočítal jsem to – na 20 normálních příspěvků jich připadá asi 6.
Facebook pro mě má pro mě v současné době několik nadhodnot – umí události, upozorňuje na zajímavé články a pomáhá ve skupinách, když potřebuji radu. Bohužel přibývající počet reklam tyto přednosti začíná zabíjet.
Nepřemýšlím momentálně o odchodu z Facebooku (ostatně jsem to už jednou udělal, ale potřeba pro práci, v které jsem tenkrát byl, mě donutila se vrátit), ale dumám nad alternativami.
Jaké mohou být?
Pro události snad weby typu Meetup nebo jednoduše sledování webů, o kterých vím, že pořádají např. workshopy.
Na sledování zajímavých článků určitě Feedly nebo Flipboard.
Pro rady diskusní fóra na specializovaných webech.
Je pravda, že komplexnost Facebooku se dá těžko nahradit a jeho pohodlnost je návyková. Přemýšlím také o tom, jestli musím opravdu mít přehled o všem…
Jak to máte vy? Nepřipadá vám Facebook v poslední době spíše jako reklamní blok přerušovaný statusy vašich přátel a stránek? Má pro vás pořád nějakou hodnotu?
[…] V první části jsem se lehce dotkl eliminace nefunkčního a neinspirativního Facebooku ze svého života. […]